Відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Синергетичний підхід до проєктування життєвого простору особистості»

27-28 квітня 2021 р. відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Синергетичний підхід до проєктування життєвого простору особистості». Онлайн-конференцію на платформі ZOOM організувала й провела кафедра психології психолого-педагогічного факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Конференція була присвячена 40-річчю кафедри психології психолого-педагогічного факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Співорганізаторами виступили: Інститут психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (м. Київ); Університет Зигмунда Фройда (Відень, Австрія); Муніципальний університет Сан-Каетано-ду-Сул (Бразилія); Університет м. Вік Центральної Каталонії (м. Вік, Барселона, Іспанія); Академія Поморська в Слупську (Польща); Центральний Проєкт (Канзас, США).

З вітальним словом до учасників конференції звернувся проректор із наукової роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, доктор географічних наук, професор Сергій Шевчук, який відзначив актуальність заявленої проблематики та з нагоди 40-річчя кафедри психології вручив звання почесних професорів кафедри психології Володимиру Моргуну, кандидату психологічних наук, професору, першому завідувачу кафедри психології, та Мартіну Рабе, директору HR-відділу компаніїMAN Truck & Bus SE (Мюнхен, Німеччина), який понад 2 роки плідно співпрацює з кафедрою психології в рамках діяльності Україно-Австро-Німецького Центру поведінкової економіки.

Декан психолого-педагогічногофакультету, докторка педагогічних наук, професорка Наталія Сулаєва, звертаючись до учасників, наголосила на доцільності тематики міжнародної конференції, побажала плідної роботи та теплої атмосфери протягом зустрічі.

До роботи конференції долучилися понад 150 науковців з різних міст України (Полтава, Київ, Харків, Львів, Дніпро, Кременчук, Запоріжжя, Торецьк, Слов’янськ, Дрогобич тощо) та закордону (Відень, Стівенс-Пойнт, Больцано, Мюнхен та ін.), які обговорили сучасні виклики, що постали перед психологічною наукою внаслідок пандемії Covid-19 у світі.

Зокрема, Шарі Вілсон (Стівенс-Пойнт, США) виступила із доповіддю «Вікно можливостей: створення надійного майбутнього після катастрофи COVID-19», в якій проаналізувала ті виклики і можливості, які відкрила для нас пандемія, та шляхи побудови кращого майбутнього для всіх завдяки засвоєним урокам.

Олівер Брайткопф (Мюнхен, Німеччина) розповів про шляхи оцінювання психосоціальних наслідків COVID-19 для працівників та поділився результатами власного дослідження психологічного благополуччя робітників компанії МАН під час пандемії.

Сальваторе Дакомуцці (Відень, Австрія) розкрив питання про психічне здоров’я та навчальне середовище, про порушення психологічного благополуччя, які можуть супроводжувати професійну діяльність педагогів, зокрема, у часи пандемії, та практичні способи подолання таких станів.

Катерина Муліка (Полтава, Україна) поділилась результатами ґрунтовного дослідження соціально-психологічних процесів у малій групі як чинників розвитку конфліктологічної компетентності вчителя.

Віталій Бочелюк (Запоріжжя, Україна) розкрив психологічні особливості пост-ковідного синдрому та проаналізував динаміку перебігу хвороби.

Марія Вентура (Больцано, Італія) виступила із доповіддю «Інклюзія та онлайн-навчання в середній школі за часів пандемії», в якій розкрила специфіку організації навчання в дистанційному форматі в інклюзивних класах Італії.

Пленарне засідання завершилося круглим столом, в якому взяли участь усі доповідачі, а учасники мали змогу задати детальні питання щодо змісту виголошених доповідей та подискутувати з науковцями.

Підсумовуючи результати конференції, докторка психологічних наук, професорка, завідувачка кафедри психології Кіра Седих відзначила важливість подібних заходів, адже вони дають змогу обговорити ті виклики, з якими сьогодні стикаються фахівці психологічної галузі у світі, та побачити можливості їх подолання як у власній практичній діяльності, так і у глобальному масштабі.

Конференція проводилася українською, англійською та німецькою мовами. Переклад забезпечували Іван Тітов, Юрій Дзекун, Юлія Клименко та Наталія Метельська.

За результатами проведеної конференції виданий електронний збірник матеріалів «Синергетичний підхід до проєктування життєвого простору особистості». Він містить наукові доробки з таких напрямків, як «Теоретико-методологічні засади дослідження життєвого простору особистості у психології», «Синергетичний підхід до психологічних процесів у системах різного рівня організації», «Соціокультурні умови та психологічні чинники формування внутрішнього світу особистості в ході життя», «Синергетичний підхід у проєктуванні освітньо-професійної життєдіяльності особистості», «Синергетичний підхід до аналізу ролі сім’ї та школи у формуванні життєвого простору особистості дитини» та «Психотехнічні засоби ефективності проєктування життєвого простору особистості».

Щиро дякуємо всім учасникам за активну роботу на конференції та чекаємо наступного року!

Інші новини: