Всеукраїнська науково-практична конференція «ІННОВАЦІЇ В ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ: ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ, ВІДПОВІДІ НА ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ»

04-05 березня 2021 року кафедра початкової освіти, природничих і математичних дисциплін та методик їх викладання Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка провела традиційну щорічну Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Інновації в початковій освіті: проблеми, перспективи, відповіді на виклики сьогодення». Захід відбувся у межах діяльності навчально-наукової лабораторії Інноваційних освітніх рішень. Участь у конференції взяли понад 170 науковці з 21 закладу освіти України.

Новим цьогоріч був формат проведення конференції —  Інтернет-форум (b-forum), який відбувся на Інтерактивній платформі (онлайн-сервісі Padlet) та репрезентував актуальні проблеми сучасної початкової освіти: психологічні та соціально-педагогічні чинники розвитку особистості в умовах інноваційного педагогічного середовища; інноваційні методики та інформаційно-комунікаційні технології навчання і виховання молодших школярів; упровадження оновленого змісту початкової ланки освіти; інноваційний потенціал професійної підготовки майбутнього вчителя початкової школи. За результатами роботи конференції планується видання електронного збірника тез та щорічного збірника наукових праць кафедри (Головний редактор проф. О.А. Федій, 4-те видання, 2021 р.).

У межах роботи конференції в університеті працювали педагогічні майстерні викладачів кафедри.

4 березня доцент Гібалова Н.В. провела майстер-клас «Сучасні технології цифрової візуалізації дидактичного контенту» для студентів групи ПО(ен)-215. Викладачка ознайомила майбутніх учителів з сучасними технологіями цифрової візуалізації дидактичного контенту (скрайбінгом, інфографікою, інтелекткартами, коміксами, кроссенсом, мемами, буктрейлером, хмарами слів); дала покрокову інфографічну інструкцію створення цифрової візуалізації; презентувала колекцію авторських робіт дидактичної інфографіки.

Доц. Починок Є.А. на майстер-класі з ергодизайну освітнього простору НУШ продемонструвала різні комбінацій ергономічного проектування розміщень суб’єктів освітнього процесу під час групової роботи. Доцентиня провела ергономічну експертизу кабінету НУШ, залучила студентів до моделювання, зонування й обладнання шкільних приміщень, представлення і обговорення авторських моделей.

Доц. Процай Л.П. 5 березня провела онлайн-лекцію з Методики організації дистанційного навчання для студентів заочної форми навчання (ПО-561-564). Спікерка наживо продемонструвала роботу на платформі графічного дизайну Canva: створення анімованої дидактичної презентації, постера, коміксів та візуального контенту для соціальних мереж. 

Доц. Мірошніченко Т.В. на естетотерапевтичній майстерні розвитку  soft skills ознайомила майбутніх учителів початкових класів з методикою використання інноваційних технологій естетотерапії (пісочної терапії, лялькотерапії, ігрової терапії) в освітньому процесі початкової школи, спрямованих на розвиток креативності, навичок емоційного співпереживання, розкриття творчого потенціалу особистості, створення особливої атмосфери у процесі суб’єкт-суб’єктної взаємодії

Доц. Павленко Ю.Г. провела інтерактивну лекцію-дискурс зі студентами першого курсу спеціальності Початкова освіта на тему  «Музейна дидактика в початковій освіті: до 150-річчя від дня народження Лесі Українки».  Навчальна дискусія вибудовувалася лекторкою з акцентом на візуальний ряд і предметну інформацію: фотофакти, архівні матеріали, предмети-символи. Студенти мали можливість зануритися в світ ненудної дидактики, взяти участь у цікавій аргумент-грі, перевірити свої знання з теми за допомогою інтерактивної вікторини та в майбутньому застосовувати інноваційний музейно-педагогічний підхід у власній професійній діяльності.

Інші новини: