На психолого-педагогічному факультеті відбулася Обласна науково-практична конференція з міжнародною участю «Шляхи вдосконалення педагогічної майстерності викладачів мистецьких шкіл в умовах трансформаційних викликів сьогодення»

21-22 травня 2020 року відбулася Обласна науково-практична конференція з міжнародною участю «Шляхи вдосконалення педагогічної майстерності викладачів мистецьких шкіл в умовах трансформаційних викликів сьогодення».

До організації конференції долучилися проректор з наукової роботи Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, доктор географічних наук, професор Шевчук Сергій Миколайович, доктор педагогічних наук, професор, декан психолого-педагогічного факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Сулаєва Наталія Вікторівна та викладачі кафедри музики, а також доєдналися до організаціного комітету директор Обласного методичного кабінету навчальних закладів культури і мистецтва Богодиста Ліна Вікторівна та заступник директора Обласного методичного кабінету навчальних закладів культури і мистецтва Полухіна Ольга Сергіївна.

Перший день конфенерції було традиційно відкрито на пленарному засіданні, де з вітальним словом звернулась до присутніх доктор педагогічних наук, професор, декан психолого-педагогічного факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, заслужена артистка України Сулаєва Наталія Вікторівна і наголосила, що, не дивлячись на карантин, науковці мають змогу і непереборне бажання обмінюватись досвідом та обговорювати актуальні питання сучасного освітнього мистецького простору.

На пленарному засіданні виступив з доповіддю директор Полтавської ДМШ № 3 імені. Б. Гмирі Чечотка Олег Петрович і розкрив особливості інклюзивної мистецької освіти, де суттєво змінюється підходи до навчання. Також доповідач звернув увагу, що така система є недосконалою на сьогодні й потребує суттєвої адаптації під потреби дітей: «Необхідно враховувати усі особливості такої освіти та допомогти розкрити духовний та інтелектуальний потенціал дитини».

Окрім викладачів мистецьких кафедр педагогічного університету, конференція об’єднала директорів та викладачів закладів мистецької освіти Полтави та області, зокрема, Полтавської ДМШ № 1 імені П. І. Майбороди, Полтавської ДМШ № 2 імені В. П. Шаповаленка, Полтавської ДМШ № 3 імені. Б. Гмирі, Полтавської міської школи мистецтв «Мала академія мистецтв» імені Раїси Кириченко, Полтавської спеціалізованої мистецької школи-інтернату І-ІІІ ступенів «Центр освіти та соціально-педагогічної підтримки» ім. Софії Русової, а також Великосорочинської, Гребінківської, Глобинської, Градизької, Заводської, Зіньківської, Кобеляцької, Козельщинської, Котелевської, Лубенської, Лучанської, Машівської, Миргородської, Новосанжарської, Опішнянської, Пирятинської, Решетилівської, Ромоданівської, Семенівської, Хорольської, Чутівської, Шишацької ДМШ та ін.

Роботу конференції продовжила мистецько-педагогічна веб-студія «Дисемінація інноваційного арт-досвіду», модерувала яку кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Лобач Олена Олександрівна. Учасники онлайн-конференції заслухали доповідь кандидата мистецтвознавства, професора кафедри історії світової музики Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського Гнатюк Лариси Анастасіївни, у якій науковець наголосила на доцільності використання методів навчання, пов’язаних з образним мисленням, які часто ігноруются у навчальній практиці як загальних освітніх, так і спеціальних вищих закладів: «В освітній сфері зменшують обсяг годин, або й зовсім викреслюють з навчальних планів дисципліни мистецького спрямування, але саме ці дисципліни мають своєрідний надпредметний результат навчання, який вимірюється не кількістю засвоєної інформації. Цей результат – це формування ціннісних уявлень, світоглядних, етичних принципів.»

Наступну доповідь презентувала викладач кафедри «Академічний спів» Дніпропетровської академії музики імені М. Глінки, лауреат міжнародних конкурсів, солістка Дніпропетровського академічного театру опери та балету, солістка Дніпропетровської обласної філармонії імені Леоніда Когана Миколайко Катерина Юріївна, де виокремила основні критерії підготовки студентів-вокалістів: «В освітніх закладах на екзаменах (академічних концертах) студента часто оцінють, враховуючи його власне професійне зростання, в той час коли незалежне журі на конкурсах чи комісії на державних екзаменах високо оцінюють тих студентів, які володіють певним комплексом професійних якостей вокаліста. Також велику увагу при оцінюванні приділяють культурі поведінки на сцені, засобам виразності, які характерні для певного жанру та епохи твору, емоційності виконання, зовнішньому вигляду виконавця тощо». Доповідач наголосила на важливості творчої взаємодії концертмейстера з солістом на сцені та взаєморозумінні викладача та студента на усіх етапах професійної підготовки.

Костенко Світлана Віталіївна, директор приватної музичної школи «Lana Music Studio», концертмейстер балетних шкіл Канади: Collège Sainte-Anne, Les Grandes Balletes Canadiens (м. Монреаль, Канада), у доповіді познайомила слухачів з особливостями мистецької освіти у Канаді, особливостями навчання за програмами «The Royal Conservatory of Music» та «Yamaha», які вона використовує у власній педагогічній діяльності. Доповідач зупилила увагу на ідеях останньої програми, яка базується на першопочатковому розвитку слуху дитини трьох-чотирьох років з подальшим навчанням гри на інструменті. Така послідовність є доцільною через недостатню сформованість ігрового апарату маленького музиканта на початковому етапі.

Також на конфереції функціювали три секції, серед яких секція № 1 «Мистецька освіта: історія, теорія, перспективи» (модератор – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музики ПНПУ імені В. Г. Короленка Гринь Юлія Миколаївна), секція № 2 «Поглиблення професійної компетентності педагогічних працівників мистецьких шкіл» (модератор – методист Обласного методичного кабінету навчальних закладів мистецтва та культури Кіркова Альона Олексіївна) і секція № 3 «Виховання та розвиток особистості в процесі загальної та спеціальної мистецької освіти» (модератор – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Павленко Наталія Олександрівна).

22 травня 2020 року розпочав свою роботу воркшоп «Удосконалення методичної майстерності викладачів мистецьких дисциплін», який мав у своєму складі секції «Методика теоретичної підготовки учнів мистецьких шкіл (модератор – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Ірклієнко Вікторія Степанівна), «Методика інструментальної підготовки учнів мистецьких шкіл» (модератори – старші викладачі кафедри музики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Глушкова Світлана Іванівна, Яковлев Володимир Петрович, Ремезова Наталія Миколаївна, Вовченко Сергій Володимирович та аспірантка Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Комишан Юлія Вадимівна), «Методика викладання вокально-хорових дисциплін» (модератор – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музики Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка Дем’янко Наталія Юріївна) та «Методика викладання образотворчого, хореографічного та театрального мистецтв»  (модератори – заступник директора Обласного методичного кабінету навчальних закладів культури і мистецтва Полухіна Ольга Сергіївна та методист Обласного методичного кабінету навчальних закладів культури і мистецтва Попова Юлія Юріївна).

О 12.00 відбулося підсумкове пленарне засідання і закриття онлайн-конфереції. У ході жвавої дискусії були окреслені подальші шляхи ефективної співпраці між закладами освіти.

Не зважаючи на карантин, цього року конференція нарахувала 243 доповіді, що свідчить про підвищену увагу і небайдужість науковців та викладачів до проблем мистецької освіти. 

За результатами проведеної конференції виданий збірник матеріалів Обласної науково-практичної конференції «Шляхи вдосконалення педагогічної майстерності викладачів мистецьких шкіл в умовах трансформаційних викликів сьогодення» у 3-х частинах, загальним  обсягом 500 сторінок (32,03 др. арк.).  

Організатори конференції висловлюють щиру подяку учасникам за роботу у конференції, стейкголдерам та членам робочої групи з розробки освітньо-професійньої програми «Середня освіта (Музичне мистецтво)» за підтримку конференції та бажають подальших успіхів на шляху наукових звершень!

Інші новини: